برنج عنبربو

مرکز فروش برنج عنبر بو (پخش به تمام نقاط ایران)

برنج یکی از پرطرفدارترین و فراوان‌ترین غلات جهان است که در فرهنگ‌های مختلف، از آن به عنوان یک ماده اولیه اصلی در آشپزی استفاده می‌شود. این موضوع، برنج را به یک غله فرافرهنگی تبدیل کرده‌است و هیچکس نمی‌تواند بگوید که برنج مخصوص به یک کشور و متمرکز در یک فرهنگ است. چه در شرق، چه در غرب و چه در میانه عالم به بازار بروید، چندین مرکز خرید برنج می‌بینید. چه برنج خام، چه برنج پخته. در این مقاله از برنج رز همراه باشید، تا درباره مرکز خرید برنج به صحبت بنشینیم.

ایران، مرکز فروش برنج عنبر بو به جهان

وضعیت خاک و همچنین آب‌وهوا در ایران، به ما اجازه می‌دهد که در مناطق مختلف به کشت برنج بپردازیم. درحالی که ممکن است تحت تاثیر چیزهایی که در مدرسه آموخته‌ایم، تنها محل کشت برنج را استان‌های شمالی کشور و به ویژه گیلان بدانیم، اما می‌تواند باعث شگفتی شود که بفهمیم تنها برنج ایرانی موجود، برنج شمال نیست. برعکس، در جنوب نیز کشت برنج داریم.

استان خوزستان یکی دیگر از قطب‌های کشت برنج در کشور ما به شمار می‌رود. البته احتمال دارد که قبلا نام‌هایی مانند برنج اهواز یا برنج جنوب به گوش‌تان خورده باشد. در جنوب کشور دو نوع برنج کشت می‌شود که عنبر بو و چمپا هستند.

علاوه بر شمال و جنوب، در دیگر استان‌ها نیز مانند خراسان، یزد، شیراز و… نیز برنج کشت می‌شود که آنها نیز غالبا از نوع عنبر بو هستند.

تمام اینها، کشور ما را به یک مرکز فروش برنج عنبر بو تبدیل کرده‌است. آمار صادرات ما نشان می‌دهد که ترکیه، عراق، روسیه، چین و چندین کشور دیگر از این مرکز فروش برنج عنبر بو، خرید می‌کنند. بودن ایران در جایگاه مرکز فروش برنج عنبر بو، یک جریان صادراتی و منبع ارزآوری را فراهم کرده‌است و درب‌های ورود به این رده فعالیتی، برای همه باز است.

تاسیس یک مرکز فروش برنج عنبر بو در داخل ایران

فارغ از اینکه بسیاری از کشورهای همسایه و غیر همسایه، ایران را یک مرکز فروش برنج عنبر بو می‌دانند، مصرف این غله در داخل کشور خودمان نیز بسیار بالاست. ما در جشن‌ها و سوگواری‌های خود، در سحر‌ها و افطارخای خود، در دانشگاه‌ها و پادگان‌های نظامی خود، در آیین‌ها و مراسمات مذهبی خود و بیشتر از تمام اینهایی که گفته‌شد، در تغذیه روزمره خود از برنج مصرف می‌کنیم.

هر ایرانی، به طور متوسط سالیانه ۳۶ کیلوگرم برنج مصرف می‌کند (منبع). با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری و در نظرگرفتن ۲۵ هزار تومان سود به ازای هر کیلوگرم برنج، به این نتیجه می‌رسیم که بازار برنج در کشور ما سالیانه ۷۵ هزار میلیارد تومان سود ایجاد می‌کند و چنین مبلغی، می‌تواند هر کسی را به ایجاد یک مرکز فروش برنج عنبر بو ترغیب کند.

حال می‌خواهیم مستقیما درباره شما و کسب‌وکار شما صحبت کنیم. هیچ تفاوتی ندارد که اکنون یک فروشگاه برنج دارید، یا می‌خواهید یکی را تاسیس کنید. اما همانطور که می‌دانید، لازم است که با یک عمده‌فروش وارد معامله‌شوید. کار عمده‌فروش این است که محصول موردنیاز فروشگاه شما را تامین کند و با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار، به شما بفروشد.

شما نیز محصول خریداری‌شده را به قیمت بازار می‌فروشید و از این طریق، سود کسب می‌نمایید. مثلا قیمت هر کیسه برنج در بازار ۱۲۵۰ سکه است. شما برنج را از عمده‌فروش به قیمت هر کیسه ۱۰۰۰ سکه می‌خرید و به قیمت ۱۲۵۰ سکه در بازار می‌فروشید و ۲۵۰ سکه سود می‌کنید.

چرا عمده‌فروش اینگونه عمل می‌کند؟

شاید بپرسید که چرا عمده‌فروش، خودش برنج‌هایی که در اختیار دارد را به بازار نمی‌برد تا به قیمت ۱۲۵۰ سکه بفروشد و سود بیشتری کسب کند؟ این امر به دو علت است:

۱) مبحث زنجیره تامین: زنجیره‌ای است که یک کالا را از تولید به مصرف می‌رساند. مثلا در زنجیره مصرف برنج، عمده‌فروش برنج را از تولید‌کننده می‌گیرد و به شما می‌دهد. شما نیز آن را از عمده‌فروش می‌گیرید و به دست مشتری خود می‌دهید. مشتری شما مصرف‌کننده نهایی (End User) که برنج را مصرف خواهد کرد و به شخص دیگری نخواهد فروخت.

۲) مبحث روابط تجاری: وقتی شما به عنوان مدیر، مالک یا نماینده یک مرکز فروش برنج عنبر بو، با شرکت برنج رز یعنی ما، وارد معامله می‌شوید، در این صورت یک رابطه تجاری بنگاه به بنگاه اتفاق می‌افتد که در علم تجارت به آن Bussiness to Bussines یا به اختصار BtoB گفته می‌شود که ممکن است آن را به صورت B2B هم ببینید. سپس، وقتی مشتری به مرکز خرید برنج شما مراجعه می‌کند و از شما برنج می‌خرد، یک رابطه بنگاه به مشتری اتفاق می‌افتد که در علم تجارت به آن Bussiness to Customer گفته می‌شود که ممکن است آن را به صورت B2C هم ببینید.

اطلاعات عمومی: گاهی، بنگاه‌ها با دولت وارد معامله می‌شوند. در چنین معاملاتی رابطه بنگاه به دولت شکل می‌گیرد که در علم تجارت به آن Bussiness to Government یا به اختصار BtoG گفته می‌شود که ممکن است آن را به صورت B2G هم ببینید.

اینکه هر کدام از افراد و بنگاه‌ها در کجای این زنجیره تامین قرار می‌گیرند، به عواملی مانند مهارت و تخصص بستگی دارد. مثلا ما در جایگاه یک عمده‌فروش برنج موفق هستیم، اما شاید در جایگاه یک مغازه خواربارفروشی موفق نباشیم. زیرا عمده‌فروشی مهارت‌هایی مانند مدیریت، بازاریابی و… می‌خواهد که ما آن را داریم و ذهن متمرکز و محاسبه‌گر ما اجازه می‌دهد که در چنین مهارت‌هایی متخصص باشیم. اما مغازه‌داری مهارت‌های دیگری می‌خواهد که شما دارید و شاید ما نداشته باشیم.

مثلا یکی از این مهارت‌ها توانایی صحبت همزمان با چندین مشتری است که در مغازه شما حضور دارند و از آنجایی که مشتری هنگام حضور در مرکز فروش برنج عنبر بو، فقط به خرید فکر می‌کند، شاید در آن لحظه توانایی لازم را برای درک شما نداشته باشد که مجبورید با ۳ نفر همزمان صحبت کنید. لذا اگر پاسخ آنها را ندهید احتمال دارد از شما دلگیر شوند و این، یعنی مشتری پرید! در چنین موقعیتی، شخصی با یک ذهن مذاکره‌گر و سخنور می‌تواند با روی خوش و حوصله بالا پاسخ تمام مشتریان را بدهد و آب از آب تکان نخورد. افرادی که از چنین ذهنی برخوردارند، در بازار به عنوان افراد «سرزبون‌دار» شناخته می‌شوند.

حال همین شخص که عاشق صحبت با مردم است، ممکن است در موقعیت عمده‌فروش موفق نباشد. زیرا محل کار عمده‌فروشان دفترهای کار خلوت و آرامی است که می‌تواند حوصله یک فروشنده بازاری را سر ببرد. همانطور که شلوغی می‌تواند ذهن افراد متمرکز و محاسبه‌گر را به هم بریزد.

مرکز فروش برنج عنبر بو عمده

تا اینجای مقاله درباره روابط تجاری صحبت کردیم. اکنون، زمان آن رسیده تا با یکدیگر همراه شویم و شروع به تجارت کنیم. ما در مرکز فروش برنج عنبر بو رز از شما دعوت می‌کنیم که برای ایجاد یک رابطه B2B پولساز و موفقیت‌آمیز وارد معامله شویم. موفقیت شما در این رابطه، افزایش فروش‌تان است که هنگام کار با ما تجربه می‌کنید.

از آنجایی که می‌توانید ما را به عنوان ارزان‌ترین مرکز فروش برنج عنبر بو عمده در کشور بشناسید، کار کردن با ما به شما اجازه می‌دهد که برنج عمده را ارزان‌تر از جاهای دیگر بخرید و در نتیجه بتوانید در مرکز فروش برنج عنبر بو خود، آن را ارزان‌تر از دیگران به فروش برسانید. در چنین وضعیتی، قیمت پایین باعث می‌شود که مشتریان بیشتری به سمت شما بیایند، اما از آنجایی که خودتان هم ارزان خریده‌اید، باعث نمی‌شود که سودتان کاهش پیدا کند.

همین حالا از طریق راه‌های ارتباطی جدول زیر، با شرکت برنج رز تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره سریع و رایگان، همکاری را شروع کنید.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟