برنج عنبربو

چگونه از قیمت عمده برنج عنبر بو مطلع شویم؟

قیمت‌گذاری یکی از مهم‌ترین عوامل در حوزه تجارت است. قیمت‌گذاری روی یک کالا به معنای ارزش دادن به آن محصول است. بنابراین قیمت عمده برنج عنبر بو به معنای ارزش مقداری از آن به ازای مقداری نقدینگی است. برای خرید یا فروش آن، هم مصرف‌کننده‌ای که محصول را تحویل می‌گیرد و هم فروشنده‌ای که محصول را تحویل می‌دهد، تبادل ارزش می‌کنند و به عبارتی ساده‌تر، در ازای مقداری ارزش، از ارزشی برابر بهره می‌برند. مشتری پول را به فروشنده می‌دهد تا ارزش «محصول» را بگیرد و فروشنده محصول را می دهد تا ارزش «پول» فروش آن محصول را بدست آورد.

قیمت عمده برنج عنبر بو یا هر کالای مورد معامله دیگری، بستگی به موارد مختلفی دارد؛ مانند اینکه شالیکار چقدر برای نهاده‌ها هزینه کرده است، ارزش محصول در بازار چقدر است، نیاز محصول به مشتری، نسبت عرضه و تقاضا در یک محصول و…؛ همه تولیدکنندگان و بازرگانان زمانی که یک کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند، می‌خواهند سود کسب کنند. اما، قیمت مورد انتظار ممکن است با توجه به شرایط بازار، قیمت کالاهای مکمل، تغییرات در هزینه نهاده‌هایی مانند بذر، هزینه نیروی کار و غیره متفاوت باشد.

در این مقاله مطالعه خواهیم کرد که چه عواملی بر روی قیمت عمده برنج عنبر بو تاثیر گذار است.

مطلب مرتبط: بهترین و ارزان‌ترین قیمت برنج عنبر بو در بازار ایران

قیمت چیست؟

قیمت مبلغی است که فرد برای یک کالا، خدمت یا هر ایده دیگری می‌پردازد و مبلغی است که فروشنده به ازای آن محصول خود را با مشتریان بالقوه مبادله می‌کند. قیمت‌گذاری محصول یا خدمات ضروری‌ترین تصمیم در یک فرایند تجاری است که باید توسط طرفین معامله گرفته شود.

فروشنده باید قیمت را در رنجی قرار دهد که بازار هدف مایل به پرداخت پول در آن رنج است و همچنین باید حاشیه سودی را که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارد، در نظر داشته باشد. خریدار نیز باید به دنبال بهترین قیمت در بازار توسط فروشنده‌های دیگر باشد؛ البته منظور از بهترین قیمت، کمترین قیمت نیست. بلکه باید نسبت دریافت به پرداخت سنجیده شود.

مثلا ممکن است قیمت عمده برنج عنبر بو در فروشگاه اول ۲۰ درصد کمتر از فروشگاه دوم باشد، اما فروشگاه اول فقط محصول را به دست مشتری بدهد و همچنین هزینه حمل و نقل هم به عهده مشتری باشد. در عین حال، فروشگاه دوم که قیمت عمده برنج عنبر بو در آن ۲۰ درصد بیشتر از فروشگاه اول است، محصولی با کیفیت بهتر ارائه دهد و همچنین خدمات پس از فروش، امتیازات ویژه مشتریان وفادار و حمل و نقل رایگان را نیز ارائه دهد.

مطلب مرتبط: 6 نکته مهم در زمان گشتن به دنبال یک عمده فروشی برنج عنبر بو

عوامل تاثیرگذار بر قیمت عمده برنج عنبر بو

عوامل موثر بر قیمت قیمت عمده برنج عنبر بو را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: عوامل درونی و عوامل بیرونی.

عوامل درونی

وقتی صحبت از عوامل درونی می‌شود، منظور عواملی است که از درون سازمان بر روی قیمت عمده برنج عنبر بو تاثیر می‌گذارند. این عوامل عبارتند از:

عوامل سازمانی

دو سطح مدیریتی، سیاست قیمت‌گذاری را تعیین می‌کنند. اولی مدیران سطح بالا هستند که درباره رنج قیمت و سیاست‌ها تصمیم می‌گیرند و عامل دوم، کارمندان سطح پایین‌تر هستند که قیمت مستقیم را تعیین می‌کنند.

آمیخته بازاریابی

برای اجرای یک قیمت‌گذاری باید هماهنگی‌های لازم با آمیخته بازاریابی انجام شود. بدون تطابق با آمیخته بازاریابی، مصرف کنندگان جذب قیمت نخواهند شد. آمیخته بازاریابی باید برای محدوده ثابت قیمت تعیین‌کننده باشد؛ به این معنی که باید استاندارد قیمت محصول را حفظ کند.

تمایز محصول

در بازار امروز، یافتن یک محصول منحصر به فرد غیر معمول است. از این رو تمایز در ماهیت، ویژگی و خصوصیات محصول نهفته است. ویژگی‌های افزوده مانند کیفیت، اندازه، رنگ، بسته‌بندی و کاربرد، همه عواملی هستند که ارزش کالا را بالا می‌برند و باعث افزایش قیمت آن می‌شوند.

هزینه محصول

هزینه و قیمت ارتباط نزدیکی با هم دارند. مثلا برای تعیین قیمت عمده برنج عنبر بو، هزینه تمام‌شده برای آن در نظر گرفته می‌شود. شرکت اطمینان حاصل می‌کند که قیمت کمتر از بهای تمام‌شده گذاشته نشود؛ در غیر این صورت با ضرر مواجه خواهد شد. هزینه تمام‌شده شامل تمام هزینه‌هایی است که یک شرکت برای مواد اولیه، دستمزد کارگران، هزینه تبلیغات و… پرداخت می‌کند تا محصول نهایی تولید و آماده عرضه شود.

عوامل بیرونی

عوامل بیرونی تحت کنترل شرکت نیستند. این عوامل به طور یکسان بر کل یک گروه صنعتی تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال وقتی قیمت‌ها در کل گروه صنعتی برنج بالا می‌رود، قیمت عمده برنج عنبر بو نیز افزایش پیدا می‌کند. با این حال، یک شرکت سعی می‌کند هر گونه مشکل آتی را در محیط خارجی تخمین بزند و همچنین از قبل یک برنامه پشتیبان تهیه می‌کند. این کار با پیش‌بینی روند بازار انجام می‌گردد.

عوامل بیرونی عبارتند از:

تقاضا

تقاضای بازار یک محصول بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. اگر تقاضا زیاد شود، قیمت عمده برنج عنبر بو افزایش می‌یابد و اگر تقاضا با کاهش رو به رو شد، فروشنده نیز باید قیمت برنج عمده برنج عنبر بو را کاهش دهد. زمانی که تقاضا برای کالا بیشتر و عرضه آن ثابت باشد، می‌توان قیمت کالا را افزایش داد و اگر تقاضا برای کالا کاهش یافت، باید قیمت را کاهش داد تا بتوان در بازار، به بقای خود ادامه داد.

رقابت

وقتی رقابت وجود داشته باشد،‌ قیمت عمده برنج عنبر بو نیز باید بدون هیچ گونه مصالحه‌ای در کیفیت، رقابتی باشد. اما در یک بازار انحصاری، قیمت‌ها بدون توجه به رقابت تعیی می‌شوند. بنابراین، تولیدکننده سعی می‌کند قیمت رقیب خود را تخمین بزند. زمانی که قیمتی کمتر از رقیب تعیین کند، مشتریان به سمت او می‌روند تا محصول را خریداری کنند.

مطلب مرتبط: نزدیک‌ترین تامین کننده برنج عنبر بو

چگونگی تامین

اگر تولیدکننده بتواند مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت معقولی تهیه کند، قیمت معقولی نیز می‌تواند روی محصول بگذارد. اما زمانی که قیمت عرضه مواد اولیه افزایش یافت، قیمت نهایی محصول نیز افزایش می‌یابد.  در دوره رکود، قیمت کاهش می‌یابد تا خرید آسان شود. اما در دوره‌های رونق که وقت کسب سود است، قیمت‌ها بالا می‌روند.

نحوه استعلام قیمت عمده برنج عنبر بو

با توجه به این حقیقت که تمام موارد گفته‌شده در این مقاله روی قیمت عمده برنج عنبر بو تاثیرگذار هستند، ما در لحظه آماده پاسخگویی به استعلام قیمت توسط شما هستیم. در جدول زیر، پل‌های ارتباطی مختلف تدارک دیده شده‌اند که می‌توانید با هر کدام که راحت بودید، با ما ارتباط بگیرید.

همین حالا از برنج رز، قیمت عمده برنج عنبر بو را استعلام کنید.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟