برنج کشت دوم

اطلاع از بهترین قیمت عمده برنج کشت دوم + نحوه کشت

در این مطلب، قرار است با فرایند کشت و همچنین قیمت عمده برنج کشت دوم آشنا شویم. چرخه بیولوژیکی برنج (از روز اول که نهال است تا زمانی که برداشت می‌شود) از ۹۵ روز در واریته‌های خیلی زودرس تا تقریبا ۲۵۰ روز در واریته‌های بسیار دیررس، متغیر است. واریته‌های متوسط را می‌توان ۱۲۰ تا ۱۵۰ روز پس از کاشت برداشت کرد. وقتی دانه‌ها شروع به زرد شدن و سفت شدن می‌کنند، می‌توان فهمید که چه زمانی آماده برداشت هستند. با مجله برنج رز همراه باشید.

نکات مهم هنگام برداشت برنج کشت دوم

اینکه قیمت عمده برنج کشت دوم بالاتر از قیمت عمده برنج‌های دیگر است، به دلیل فرایند کشت آن است. برای اینکه کیفیت و عملکرد دانه‌های برنج به حداکثر برسد، برداشت به موقع محصولات بسیار مهم است.

اگر برداشت زودتر از حد اتفاق بیفتد، دانه‌های جمع‌آوری شده نارس خواهند بود و در نتیجه، بازیافت آسیاب ضعیفی خواهند داشت و به راحتی خواهند شکست. از سویی دیگر، زمانی که محصولات دیر برداشت می‌شوند، دانه‌ها ممکن است از خوشه بیفتند و این، منجر به تلفات سنگین خواهد شد.

مطلب مرتبط: بهترین قیمت برنج کشت دوم در بازار، چند؟

به عنوان یک قاعده کلی، برداشت تنها زمانی می‌تواند آغاز شود که دانه‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد رسیده یا رنگ زرد طلایی داشته باشند.

برداشت می تواند به صورت دستی یا مکانیزه انجام شود. در برداشت دستی، کارگران با استفاده از چاقوها یا داس‌های تیز، بوته‌های برنج را از شالیزارها جمع‌آوری می‌کنند. سپس آنها را با دقت تمیز کرده و آسیب‌دیده‌ها را جدا می‌کنند. برداشت مکانیزه را نیز می‌توان با استفاده از ماشین‌هایی انجام داد که کلیه عملیات‌ها مانند برش، خرمن‌کوبی و تمیز کردن را با هم ترکیب می‌کنند.

پس از آن، محصول به بازار عرضه می‌شود و قیمت‌گذاری انجام می‌شود. قیمت عمده برنج کشت دوم، به مسائلی از حمله نوع برنج، میزان تقاضا و همچنین وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد.

مطلب مرتبط: خرید عمده برنج کشت دوم + نکات باورنکردنی درباره برنج

حمل‌ونقل پس از برداشت

پس از برداشت، دانه‌های برنج معمولاً باید در سیلوها نگهداری و به طور مصنوعی خشک شوند. به طوری که رطوبت بذر را باید به ۱۳ الی ۱۴ درصد کاهش داد.

فرآیند خشک کردن برنج

خشک‌کردن یک روش مهم برای کاهش رطوبت دانه است. پس از برداشت، غلات معمولاً حدود ۲۵ درصد رطوبت دارند. اگر هیچ‌کاری انجام نشود و دانه‌ها به همان صورت مرطوب به حال خود رها شوند، این وضعیت می‌تواند منجر به تغییر رنگ دانه‌ها و حملات احتمالی آفات شود و زیان بسیار بزرگی به وجود آید. زیرا قیمت عمده برنج کشت دوم آفت زده، صفر است. هیچکس خریدار نیست و محصول آفت‌زده باید دور ریخته شود.

بنابراین، کشاورزان در بیشتر موارد غلات را پیش از ذخیره خشک می‌کنند. دو راه برای خشک کردن وجود دارد. روش‌های سنتی و مکانیزه؛ در بیشتر موارد، خشک کردن دانه‌ها در عرض ۲۴ ساعت پس از برداشت ضروری است.

خشک کردن سنتی

به دلیل هزینه کم و تقریباً صفر، خشک کردن سنتی در بسیاری از کشورها ترجیح داده می‌شود و به انجام می‌رسد. می‌توان دانه برنج را با قرار دادن در معرض نور خورشید خشک کرد. در این فرایند، کارگران باید دانه‌ها را روی یک زیرانداز یا زمین پخش کنند تا و پس از خشک‌شدن، آنها را جمع‌آوری کنند.

مطلب مرتبط: فروش عمده برنج کشت دوم + نکات باورنکردنی درباره برنج

خشک کردن مکانیزه

این روش بر اساس حذف آب از دانه‌ها با دمیدن هوای گرم است. این کار را می‌توان با انواع خشک کن ها انجام داد.

هر هکتار زمین چقدر برنج می‌دهد؟

متوسط رشد برنج در هکتار ۳ تا ۶ تن است. در برخی از کشورها مانند استرالیا و مصر، این عملکرد می‌تواند به ۱۰ تا ۱۲ تن یا حتی بیشتر، در هر هکتار افزایش یابد. (۱ تن = ۱۰۰۰ کیلوگرم و ۱ هکتار = ۱۰۰۰۰ متر مربع). با این حساب و با ضرب قیمت عمده برنج کشت دوم در مقدار محصول کشت‌شده، می‌توان دریافت که محصول بیشتر مساوی با درآمد بیشتر برای کشاورز است.

البته، عمل آمدن این مقدار زیاد برنج، پس از سالها تجربه و توسط شالیکارهای مجرب امکان‌پذیر است.

مطلب مرتبط: برنج کشت دوم درجه 1 – خرید و فروش با یک تماس

روش‌های برای تولید برنج کشت دوم

برنج کشت دوم را می‌توان به سه روش تولید کرد. اینکه چه روشی مورد استفاده قرار بگیرد، به زمین، مهارت شالیکار، وضعیت آب و هوایی و… بستگی دارد. بدیهی است که روش تولید، می‌تواند روی قیمت عمده برنج کشت دوم تاثیرگذار باشد.

  • کشت برنج در دشت یا شالیزار (اکثر زمین‌های برنج تجاری در سراسر جهان): برنج در زمینی کشت می‌شود که به صورت غرقابی، آبیاری می‌شود که هر دو نوع کشت دیمی و غیردیمی را شامل می‌شود. عمق آب از ۵ تا ۵۰ سانتی‌متر، متغیر است.
  • برنج شناور در آب‌های عمیق: برنج در زمینی که به شدت غرقاب است کشت می‌شود. عمق آب بیش از ۵۰ سانتی متر بوده و می‌تواند به 5 متر برسد. فقط انواع خاصی از برنج را می‌توان از این طریق کشت کرد.
  • کشت برنج مرتفع (درصد بسیار کمی از کشت برنج جهان): برنج در زمین‌های غیر غرقابی کشت می‌شود و محصول، به شدت به آب باران بستگی دارد. بارندگی طبیعی تنها راه آبیاری این مزارع است. در چنین شرایطی باید در نظر داشت که یک دوره ۳ تا ۴ ماهه بارندگی مکرر وجود داشته باشد، چیزی که برای رشد مناسب گیاهان کاملا ضروری است.

به طور کلی آب از گیاهان برنج در برابر سرما و گرمای شدید محافظت می‌کند. آب از رشد علف‌های هرز نیز جلوگیری می‌کند.

موارد تاثیرگذار در قیمت عمده برنج کشت دوم

این قیمت عمده برنج کشت دوم پس از برداشت و آماده‌سازی نهایی، چه مقدار باشد، فارغ از وضعیت اقتصادی و تورم، به ۵ مورد اصلی بستگی دارد:

  • مدت‌زمان کشت (بر اساس واریته‌های زودرس، متوسط و دیررس)
  • متود رشد محصول
  • میزان سختی کاشت
  • متود تغذیه گیاهان
  • برداشت و میزان بازدهی زمین

نحوه استعلام قیمت عمده برنج کشت دوم

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون داده‌شد، به آسانی متوجه می‌شویم که قیمت عمده برنج کشت دوم متغیر است و نمی‌توان عدد ثابتی را در نظر گرفت و برای همیشه، آن عدد را قیمت عمده برنج کشت دوم دانست. تنها راه باری استعلام سریع و صحیح، تماس با یک شرکت تامین‌کننده برنج است.

برای استعلام، همین حالا می‌توانید با استفاده از پل‌های ارتباطی تعبیه‌شده در جدول زیر، از قیمت عمده برنج کشت دوم مطلع شوید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، در صورت تمایل، سفارش خرید را نیز ثبت فرمایید.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟