برنج ایرانی

سریع‌ترین راه برای اطلاع از قیمت انواع برنج ایرانی

نمی توان منکر اهمیت برنج ایرانی در سنت‌های آشپزی کشورمان شد. با طیفی باورنکردنی از انواع برنج ایرانی و تکنیک‌های پخت برنج به سبک ایرانی، حتی نمی‌توان سفره‌های ایرانی را بدون برنج متصور شد. در این مقاله قرار است برنج‌های ایرانی را معرفی کنیم و درباره قیمت انواع برنج ایرانی اطلاع‌رسانی کنیم.

چه باور داشته‌باشیم و چه باور نداشته‌باشیم، آشپزی غذاهای ایرانی یک هنر است. آشپزی ایرانی نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد که ممکن است در ابتدا برای هر آشپز دیگری چالش‌برانگیز باشد. پختن برنج ایرانی ایده آل کمی زمان و دقت می‌خواهد، اما قطعا ارزشش را دارد.

قیمت انواع برنج ایرانی

برنج ایرانی جزو بهترین‌های دنیاست. از جمله برندهای پر مصرف برنج در ایران، می‌توان به طارم و هاشمی اشاره کرد که هر دو در کشورمان و در جهان، معروف هستند. ارقام برنج ایرانی طارم و هاشمی در مرغوب‌ترین مزارع برنج استان‌های مازندران و گیلان کشت می‌شوند و به‌خاطر طعم و ارزش غذایی خود بسیار معروف هستند.

مطلب مرتبط: استعلام سریع قیمت برنج ایرانی

برای آشنایی بیشتر با برندهای برنج ایرانی به خواندن این مقاله ادامه دهید. برویم که با بهترین برنج‌های ایرانی و قیمت انواع برنج ایرانی آشنا شویم.

۱. قیمت انواع برنج ایرانی – برنج طارم

برنج طارم معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین برند برنج در ایران است. این برنج ایرانی ابتدا در شهرستان طارم در استان زنجان کاشته و کشت می‌شد و سپس به مناطق شمالی استان‌های مازندران و گیلان راه پیدا کرد. اکنون ۱۳ نوع متمایز برنج طارم در بازار موجود است.

از مهمترین آنها می‌توان به برنج طارم محلی و برنج طارم هاشمی اشاره کرد. هنگام خرید برنج طارم، توجه به این نکته ضروری است که این نوع برنج با نام‌های مختلف موجود است. با این حال، هیچ‌کدام از آنها از نظر طعم، رنگ و رایحه تفاوت قابل توجهی ندارند. تنوع نام در برنج ایرانی طارم، نه به ویژگی‌ها و کیفیت برنج، بلکه بیشتر به روش کشت کشاورزان مربوط می‌شود.

مطلب مرتبط: درس‌هایی از یک تامین کننده برنج ایرانی برای موفقیت در بازار برنج

۲. قیمت انواع برنج ایرانی – برنج طارم محلی

برنج طارم محلی یکی از مرغوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برنج‌های ایرانی است. در مقایسه با سایر انواع برنج، این برنج دارای رنگ کرم و قد بلندتر است. علاوه بر این، برنج طارم محلی پس از پختن، نسبت به انواع مختلف برنج بیشتر قد می‌کشد.

۳. قیمت انواع برنج ایرانی – طارم هاشمی

یوسف هاشمی در سال ۱۳۶۴، این نوع برنج را در روستای چاپارخانه پیدا کرد و به افتخار او، این نوع برنج به نام او نام‌گذاری شد. امروزه برنج هاشمی در بیش از نیمی از مزارع کشاورزی گیلان رواج دارد. برنج هاشمی عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که مقاومت در برابر آن سخت است. به علاوه این نوع برنج نسبت به انواع دیگر نیاز به سمپاشی کمتری دارد.

این محصول علاوه بر استان گیلان، در حال حاضر در استان‌های مازندران و گلستان نیز کشت می‌شود. بعد از پخت، طعم برنج هاشمی زیاد می‌شود و برنج نرم و خوش طعم می‌ماند. به جرات می توان گفت که برنج هاشمی یکی از پرطرفدارترین گونه‌های برنج در ایران است.

مطلب مرتبط: خرید برنج ایرانی + انواع برنج در ایران

۴. قیمت انواع برنج ایرانی – برنج صدری

برنح صدری در استان گیلان کشت می‌شود . نوعی افسانه‌ای از برنج‌های ایرانی است که عطر و طعم آن، فوق‌العاده غلیظ و روح‌نواز است. برنج صدری آنقدر طعم خوبی دارد که بسیاری از افراد بدون هیچ چاشنی یا خورشتی آن را میل می‌کنند. برنج صدری خود به سه نوع تقسیم می‌شود. قیمت انواع برنج ایرانی صدری، بستگی به این دارد که در کدام یک از این سه دسته قرار بگیرد: ۱- دم‌سیاه، ۲- دم قرمز و ۳- دم زرد.

مطلب مرتبط: فروش عمده برنج ایرانی، همین حالا آماده فروش

تفاوت برنج باسماتی و برنج ایرانی

در حالی که برنج باسماتی از هند یا پاکستان می‌آید، هر دو از نوع دانه بلند هستند، به این معنی که آنها را به صورت پف‌دار می‌پزند و در هنگام پخت، اصلا چسبنده نیستند. برنج ایرانی از نظر کیفیت، طعم و عطر بسیار برتر از برنج باسماتی است. با این حال، قیمت این کیفیت عالی قابل توجه است و در مقایسه با برنج باسماتی، قیمت انواع برنج ایرانی نسبتاً بیشتر است.

برنج ایرانی از دیرباز به خاطر طعم و عطر معطرش مشهور بوده و سال هاست که شهرت دارد. از طرفی پخت برنج ایرانی به اندازه برنج باسماتی آسان نیست. پخت و پز برنج ایرانی نیاز به استعداد و تخصص بالایی دارد. از این رو، افرادی که تجربه کمتری در آشپزی دارند، برنج باسماتی را ترجیح می‌دهند که رشد بیشتری می‌کند و نیازی به استفاده از تکنیک‌های پخت و پز منحصر به فرد ندارد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که برنج ایرانی ارزش غذایی به مراتب بهتری نسبت به برنج باسماتی دارد که این یک تمایز بسیار مهم است.

مطلب مرتبط: فروش عمده برنج در تمام شهرهای ایران

نحوه استعلام سریع قیمت انواع برنج ایرانی

برای استعلام سریع قیمت انواع برنج ایرانی تنها لازم است یک کار انجام دهید. همین حالا، تلفن را بردارید و با استفاده از راه‌های ارتباطی که در جدول زیر مشاهده می‌فرمایید، با شرکت برنج رز تماس حاصل فرمایید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان درباره خرید برنج عمده، در صورت تمایل سفارش خود را نیز ثبت فرمایید.

مطلب مرتبط: فروش برنج ایرانی به صورت عمده با بهترین قیمت

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟