برنج عمده

نحوه خرید از بزرگترین مرکز فروش برنج عمده در ایران

به فروشگاه برنج رز، بزرگترین مرکز فروش برنج عمده در کشور خوش آمدید. در این فروشگاه می‌توانید بهترین انواع برنج ایرانی از قبیل برنج شمال، برنج عنبر بو و… را به صورت عمده، با نازلترین قیمت و با بهترین کیفیت ممکن تهیه فرمایید. جهت دریافت مشاوره به صورت مستقیم، سریع و رایگان از مدیر مرکز فروش برنج عمده رز، فقط کافیست با شماره زیر تماس برقرار فرمایید.

برنج چیست؟

برنج یکی از اعضای اصلی خانواده علف‌ها است که بخش زیادی از غلات مصرفی توسط انسان را تولید می‌کند. این غله بیش از ۴۰۰۰ سال است که در آسیا تحت کشت فشرده بوده‌است و از آن زمان، توانسته‌است که در سرتاسر جهان گسترش یابد. امروز، به جایی رسیده‌ایم که تقریبا یک سوم جمعیت جهان، برای تغذیه حیاتی خود به برنج وابسته هستند.

این علف در تیره Oryza قرار می‌گیرد که جدا از گندم، جو و گیاهان علفی مشابه است؛ اگرچه از نظر ساختار شبیه به آنهاست.

برنج نیز مانند بیشتر علف‌هایی که برای مصرف انسان کشت می‌شوند، محصولی یک‌ساله است و هر سال برای برداشت، نیاز به کشت مجدد دارد. این گیاه در مزارعی نیمه غرقابی که شالیزار نامیده می‌شوند، رشد می‌کند و هنگامی که بالغ شود، ارتفاع آن تقریباً به 3 فوت (1 متر) می‌رسد.

گیاه برنج ظاهری کلاسیک مانند علف دارد و از دو قسمت تشکیل می‌شود. قسمت پایینی، یک ساقه بلند است و قسمت بالایی، خوشه‌ای است که دانه‌های برنج را در خود حمل می‌کند. زمانی که مزرعه طلایی شد، برداشت شروع می‌شود و محصول به‌دست‌آمده از برداشت را خرمن کوبی می‌کنند تا پوسته‌ها از دانه‌ها جدا شوند.

پس از خرمن‌کوبی، دو محصول به دست می‌آید. اولی، دانه‌های برنج هستند که روانه کارخانه‌های تولید برنج و سپس مرکز فروش برنج عمده می‌شوند. دومین محصول، پوسته یا همان کاه است که به عنوان غذای دام، روانه دامداری‌ها می‌گردد. همچنین، در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، از کاه به عنوان یک سوخت برای تولید برق استفاده می‌کنند.

ارقام مختلف برنج

در سرتاسر جهان، ارقام مختلف زیادی از برنج رشد می‌کنند. در ساده‌ترین تقسیم‌بندی می‌توان آن‌ها را در درجه اول، به انواع دانه‌های بلند (مانند یاسمین و باسماتی) و انواع دانه‌های کوتاه مانند آنهایی که برای تهیه سوشی استفاده می‌شود، تقسیم کرد.

در دومین نوع تقسیم‌بندی، برنج‌ها به دو نوع سفید و قهوه‌ای تقسیم می‌شوند. اگر سبوس یا قسمت بیرونی دانه، پس از خرمن کوبی روی دانه‌ها باقی بماند، محصول به دست آمده برنج قهوه‌ای در نظر گرفته می‌شود. اما اگر از بین رفت، محصول در دسته برنج سفید قرار می‌گیرد.

بسیاری از فرهنگ‌ها در جهان وجود دارند که برنج قهوه‌ای را ترجیح می‌دهند. مثلا اگر در کشور فیلیپین به یک مرکز فروش عمده برنج مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که بخش عمده‌ای از محصولات آن فروشگاه را برنج قهوه‌ای تشکیل می‌دهد. زیرا این نوع برنج ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج سفید دارد، از جمله سطوح مهمی از ویتامین B.

کاربردهای برنج

شاید یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از ما به عنوان مدیران یک مرکز فروش برنج عمده پرسیده می‌شود، کاربردهای این محصول است. مشتریان وقتی به مرکز فروش برنج عمده مراجعه می‌کنند، برای آنها سوال است که این محصول، به جز مواردی که همه ما می‌دانیم، چه کاربردهای دیگری دارد؟ اکنون، پاسخ را از مرکز فروش عمده برنج رز خواهید خواند.

برنج، یک دانه بسیار همه‌کاره است. می‌توان به دلیل عدم تحمل گلوتن، آن را به آرد تبدیل کرد. می‌توان آن را به آرامی در پلوپز پخت یا بخارپز کرد تا با طیف وسیعی از غذاهای آسیایی همراه شود. از محبوب‌ترین غذاهایی که با برنج تهیه می‌شوند، می‌توان در سطح جهان سوشی و برنج چسبنده و در سطح ایران، انواع چلو و پلو را نام برد.

برنج همچنین در تولید الکل‌های غلات مانند ساکه که در ژاپن محبوب است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات عمومی:

گونه‌ای از برنج در تایلند به نام «برنج سیاه» وجود دارد که در این کشور به عنوان «برنج ممنوعه» شناخته می‌شود.

تفاوت برنج دانه‌کوتاه و دانه‌بلند

برنج‌های دانه کوتاه‌تر معمولاً بهتر به هم می‌چسبند و برای سوشی و سایر غذاهایی که باید در آنها قالب‌گیری و شکل‌دهی انجام  شود، مورد استفاده قرار میگیرند. اما گونه‌هایی از برنج با دانه‌های بلندتر، مانند باسماتی، آنقدر چسبنده نیستند و اغلب به عنوان یک غذای جانبی ظاهر می‌شوند.

برخی از برنج‌های سفید غنی شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی، در تلاش برای ارائه تغذیه‌ای کامل‌تر به افراد، به ویژه در مناطق فقیرنشین که برنج غذای اصلی است، فروخته می‌شود. برخی از شرکت‌ها برنج را اصلاح ژنتیکی کرده‌اند تا بتوانند مواد مغذی بیشتری را ارائه دهند. اما این تلاش‌ها به موفقیت کامل نرسیده‌اند.

آیا برنج دانه‌متوسط هم وجود دارد؟

وقتی مردم درباره دانه برنج بحث می‌کنند، معمولاً فقط به برنج‌های دانه‌کوتاه و دانه‌بلند اشاره می‌کنند. اما آیا می‌خواهید نکته جالبی را از مرکز فروش عمده برنج رز بشنوید؟ بین انواع برنج دانه‌کوتاه و دانه‌بلند، نوعی از برنج نیز وجود دارد که به آن برنج دانه‌متوسط گفته می‌شود.

معمولاً برنج دانه‌متوسط کمی پهن‌تر از برنج دانه‌بلند است و همچنین کوتاه‌تر است. برنج‌هایی که حدود ۶ میلیمتر طول دارند، در گروه برنج‌های دانه‌متوسط قرار می‌گیرند. در یک دانه برنج، طول معمولاً سه برابر پهنا است. بنابراین عرض این دانه‌ها تقریباً دو میلی‌متر است.

چندین نوع مختلف برنج وجود دارد که در طبقه‌بندی دانه‌متوسط قرار می گیرند. این دسته از برنج‌ها می‌توانند طعم متفاوتی داشته‌باشند.

انواع برنج‌هایی که می‌توانند به عنوان دانه متوسط طبقه‌بندی شوند، عبارتند از:

  • دانه‌متوسط کالیفرنیا
  • دانه‌متوسط جنوب
  • موچی کالیفرنیا

سرآشپزها معمولاً هنگام مراجعه به یک مرکز فروش برنج عمده،‌به نسخه‌های کالیفرنیایی یا جنوبی برنج متوسط، ​​به عنوان دانه‌متوسط واقعی اشاره می‌کنند. زیرا آنها بسیار متفاوت از موچی هستند. دانه‌متوسط کالیفرنیا ممکن است به عنوان کالروز هم شناخته شود و به مناطقی در حال رشد نیاز دارد که دارای آب و هوای خاصی باشند. مناطقی که در آن آب و هوا معتدل می‌ماند.

مناطق در حال رشد شامل کالیفرنیا، بخش‌هایی از کره و چین، ژاپن و استرالیا است. در جاهایی که برنج در کشورهایی غیر از ایالات متحده کشت می‌شود، برنج دانه متوسط اغلب به تنهایی مصرف می‌شود و به دلیل طعم ملایم، به ویژه در برنج‌های سفید، مورد علاقه است. برنج دانه متوسط نسبت به سایر انواع برنج، به ویژه بسیاری از انواع دانه بلند، نرم‌تر و کمی چسبنده‌تر است.

نحوه خرید از مرکز فروش برنج عمده رز

با توجه به مطلبی که در مقدمه مقاله نوشته شد، مرکز فروش برنج عمده رز، بزرگترین مرکز فروش برنج عمده در ایران است. جهت ورود به معامله با مرکز فروش برنج عمده رز و خرید عمده از این مرکز، می‌توانید با یکی از پل‌های ارتباطی موجود در جدول زیر ارتباط بگیرید.

مدیر فروش مرکز فروش برنج عمده رز، آماده ارائه مشاوره رایگان و سریع به شماست. همچنین، با خرید از مرکز فروش برنج عمده رز می‌توانید از مزایای خرید عمده بهره‌مند شوید که پیش از این در وبسایت مورد بحث قرار گرفته‌اند.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟