برنج ایرانی

خرید برنج ایرانی + انواع برنج در ایران

برنج نقش انکارناپذیری در غذاهای ایرانی دارد. این غله اگرچه در گذشته و به طور سنتی، غذای اصلی شمال ایران بوده و در سایر نقاط، نان به عنوان غذای اصلی به شمار می‌رفت، اما امروزه رژیم غذایی مبتنی بر برنج به طور گسترده در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین موضوع نیز مردم بسیاری را برای خرید برنج ایرانی، به بازارها و امروزه به سایت‌ها، روانه می‌کند. این مقاله که توسط مجله برنج رز تقدیم حضورتان می‌گردد، قرار است درباره انواع برنج ایرانی و خرید آنها صحبت کند.

تاریخچه برنج در ایران

از تاریخ دقیق معرفی برنج در سواحل خزر و غذاهای ایرانی، اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما می‌دانیم که قبل از دوره اسلامی، در کشور شالیزارهای چندانی وجود نداشته است. یکی از شواهد، این واقعیت است که در اَوِستا (کتاب مقدس زرتشتیان که قبل از اسلام، کتاب مقدس ایران بوده‌است) کلمه‌ای برای برنج وجود ندارد. کشت برنج از جنوب شرق آسیا و هند به ایران رسید.

برنج در ابتدا از غذاهای سلطنتی صفویه بود و دربار صفوی، مصرف‌کننده و مشتری اصلی خرید برنج ایرانی بود. تا اینکه در اواخر قرن شانزدهم، به بخش عمده آشپزی ایرانی تبدیل شد و مردم عادی نیز به خرید برنج ایرانی روی آوردند. پیش از آن و در قرون هفتم تا سیزدهم، برنج در آذربایجان، فارس، خوزستان و از همه مهمتر در استان‌های حاشیه دریای خزر، همان مناطقی که هنوز مناطق اصلی تولید برنج هستند، کشت می‌شد.

مطلب مرتبط: سریع‌ترین راه برای اطلاع از قیمت انواع برنج ایرانی

شالیزارهای برنج در ایران

برنج عمدتاً در شمال ایران که مزارع آن در نزدیکی دریای خزر قرار دارد، تولید می‌شود. گیلان، با توجه به اینکه ۵۲ درصد اراضی زراعی آن شالیزاری است، مهمترین استان در زمینه کشت برنج است. این عدد در استان مازندران حدود ۱۶ درصد، در استان فارس ۳ درصد و در کل کشور کمتر از یک درصد است.

گیلان حدود ۵۰ درصد از تولید ملی برنج را به خود اختصاص داده‌است و روند کشت برنج در این استان از اواخر اسفندماه آغاز می‌شود. دوره اوج کار، حدود فروردین و اردیبهشت است. کار سخت و طاقت فرسای کشت برنج، عمدتاً توسط زنان این منطقه انجام می‌شود و آنها را در لباس‌های سنتی رنگارنگ خود، در شالیزارها زیاد می‌بینید.

مطلب مرتبط: استعلام سریع قیمت برنج ایرانی

انواع برنج ایرانی

برنج ایرانی جزو بهترین‌های دنیاست. از جمله برندهای پر مصرف برنج در ایران می‌توان به طارم و هاشمی اشاره کرد که هر دو، بسیار معروف هستند. علاوه بر مردم خود ایران، بسیاری از کشورهای جهان نیز مشتاق و خواستار خرید برنج ایرانی هستند.

خرید برنج ایرانی: طارم

برنج طارم معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین برند برنج در ایران است. این برنج ایرانی ابتدا در شهرستان طارم در استان زنجان و سپس در مناطق شمالی استان‌های مازندران و گیلان کشت می‌شد. اکنون ۱۳ نوع برنج متمایز طارم در بازار موجود است. از مهمترین آنها می‌توان به برنج طارم محلی و برنج طارم هاشمی اشاره کرد.

خرید برنج ایرانی: صدری

برنج صدری که در استان گیلان کشت می‌شود، یکی از افسانه‌‌ای‌ترین گونه‌های برنج ایرانی است. این برنج دارای رایحه‌ای مطبوع و طعمی لذیذ است. علاوه بر این، مقدار پروتئین موجود در هر دانه این برنج نسبتاً زیاد است. همچنین طول دانه خام این برنج بیش از ۷ میلی‌متر و طول دانه پخته آن ۱۳ میلی متر است. برنج دم سیاه، برنج دم زرد و برنج دم قرمز، سه نوع مختلف برنج صدری هستند.

مطلب مرتبط: درس‌هایی از یک تامین کننده برنج ایرانی برای موفقیت در بازار برنج

صادرات برنج ایرانی

در سال ۲۰۲۰، ایران ۲.۷۲ میلیون دلار برنج صادر کرد که این موضوع، کشور را به شصت و هفتمین صادرکننده بزرگ برنج در جهان تبدیل می‌کند. در همان سال برنج ۱۸۱ امین کالای صادراتی ایران بود. کشورهای اصلی خواستار خرید برنج ایرانی که مقاصد اصلی صادرات برنج از ایران به شمار می‌روند، عبارتند از: ترکیه، کانادا، آلمان، امارات متحده عربی و استرالیا.

بازارهای صادراتی با سریع‌ترین رشد درخواست برای خرید برنج ایرانی، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، ترکیه، آلمان و امارات متحده عربی بوده‌اند.

مطلب مرتبط: فروش عمده برنج ایرانی، همین حالا آماده فروش

بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خرید برنج ایرانی، در بیشتر اوقات برای پخت غذاهایی انجام می‌شود که از محبوب‌ترین غذاهای برنجی ایران به شمار می‌روند. برخی از آنها عبارتند از مواردی که در زیر مطالعه می‌فرمایید.

۱. خرید برنج ایرانی برای ته‌دیگ

ته‌دیگ یک غذای سنتی ایرانی است. نام ته‌دیگ به لایه ترد برنجی که در ته دیگ تشکیل می‌شود، اشاره دارد. این غذا با برنج ایرانی، روغن و نمک درست می‌شود، در حالی که زردچوبه و زعفران را نیز می‌توان برای دلپذیرتر کردن طعم و رنگ، به آن اضافه کرد.

ته‌دیگ را با ریختن قیمه یا روغن اضافی در تابه درست می‌کنند تا لایه زیرین برنج سرخ شود و لایه‌های بالایی آن دم بکشند. همچنین، انواع ته‌دیگ با نان لواش، سیب زمینی برش داده شده یا ماست نیز قابل تهیه است که هر کدام، طعم فوق‌العاده مخصوص به خود را دارند.

۲. خرید برنج ایرانی برای ته‌چین

تهچین معروف ایرانی یک غذای لذیذ برنجی است که شبیه کیک یا کاسرول است. این غذا با برنجی که از قبل پخته شده‌است، درست می‌شود که پس از اضافه‌کردن زعفران، آن را در قابلمه‌های کاسه‌مانند می‌چینند و سپس غذا را تهیه می‌کنند. پس از پخت، قابلمه کاسه‌مانند را روی یک بشقاب زیر و رو کرده و بشقاب را سرو می‌کنند.

طعم این غذا معمولاً با افزودن گوشت یا سبزیجاتی که بین برنج قرار می‌گیرند، بهبود می یابد. با این حال، می‌توان آن را بدون افزودنی هم تهیه کرد. انواع متعدد ته‌چین در سرتاسر ایران، در بسیاری از رستوران‌های سنتی ایرانی یا بازارهای پرطرفدار یافت می‌شود.

البته غذاهایی که با خرید برنج ایرانی تهیه می‌شوند، محدود به دو گزینه نیست و ما قبلا در مقاله‌های دیگر سایت،‌ درباره انواع غذای قابل تهیه با برنج ایرانی صحبت کرده‌ایم. هم درباره غذاهای برنجی ایرانی و هم غذاهای برنجی خارجی.

برای مطالعه غذاهای ایرانی که با برنج تهیه می‌شوند، مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

.:: فروش عمده برنج ایرانی، همین حالا آماده فروش ::.

همچنین، لیستی از غذاهای خارجی که افراد بسیاری در خارج از کشور، برای تهیه این غذاها به دنبال خرید برنج ایرانی هستند، در مقاله زیر آورده شده‌است.

.:: برنج کشت دوم درجه 1 – خرید و فروش با یک تماس ::.

خرید برنج ایرانی فقط با یک تماس

اگر به دنبال خرید برنج ایرانی هستید، به شما تبریک می‌گوییم که در صفحه درستی قرار دارید و به وبسایت درستی تشریف آورده‌اید. همین حالا از طریق پل‌های ارتباطی موجود در جدول زیر، برای خرید برنج ایرانی اقدام فرمایید.

مطلب مرتبط: فروش عمده برنج در تمام شهرهای ایران

مطلب مرتبط: فروش برنج ایرانی به صورت عمده با بهترین قیمت

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟