برنج ایرانی

فروش عمده برنج در تمام شهرهای ایران

برنج یکی از قدیمی‌ترین غلات در جهان است و حداقل از ۵۰۰۰ سال پیش توسط انسان‌ها کشت و رشد داده می‌شود. این غله یک غذای اصلی برای بیش از نصف جمعیت جهان است و ۹۰ برنج دنیا در قاره آسیا تهیه می‌شود. یعنی قاره‌ای که ما در مرکز آن قرار داریم. بنابراین، فروش عمده برنج ایرانی یکی از اصلی‌ترین راه‌های تامین این غله در سراسر جهان است و نه فقط از داخل ایران، بلکه از کشورهای خارجی نیز تقاضای فراوانی برای شرکت‌های فعال در زمینه فروش عمده برنج وجود دارد.

از برنج نه تنها برای مصرف به عنوان غذا،‌ بلکه به عنوان یک ماده اولیه برای فراوری بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. تولیدکنندگان و فراوری کنندگان محصولات زیادی را از برنج تهیه می‌کنند؛ از جمله آرد برنج، شربت برنج، روغن سبوس برنج و شیر برنج.

برنج چند کالری دارد؟

هم برنج سفید و هم برنج قهوه‌ای، حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و مقداری پروتئین هستند و چربی و قند، تقریبا ندارند. برنج پخته‌شده حاوی مقداری زیادی آب است که تقریباً ۷۰٪ از کل وزن آن را تشکیل می‌دهد.

برنج سفید و قهوه‌ای هر دو دارای کالری، کربوهیدرات، پروتئین و چربی برابری هستند. 100 گرم برنج پخته شده سفید دانه کوتاه، حاوی مواد مغذی زیر است (منبع معتبر):

  • کالری: ۱۳۰
  • کربوهیدرات: ۲۸.۷
  • پروتئین: ۲.۳۶
  • چربی: ۰.۱۹

مطلب مرتبط: سریع‌ترین راه برای اطلاع از قیمت انواع برنج ایرانی

کربوهیدرات برنج

برنج، در درجه اول از کربوهیدرات تشکیل شده است. تقریباً ۸۰٪ کل وزن برنج را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. بیشتر کربوهیدرات موجود در برنج از نوع نشاسته است. نشاسته رایج‌ترین شکل کربوهیدرات در غذاها است.

نشاسته از زنجیرهای طولانی گلوکز به نام آمیلوز و آمیلوپکتین تشکیل شده‌است. انواع مختلف برنج مقادیر مختلفی از این ترکیبات را دارند که بر بافت برنج تأثیر می‌گذارد:

  • برنج بسمتی سرشار از آمیلوز است؛ به این معنا که بعد از پخت، دانه‌های آن به یکدیگر نمی‌چسبد.
  • برنج چسبنده یا برنج گلوتین (در ایران زیاد رایج نیست و نمی‌توان به آسانی فروش عمده برنج چسبنده را یافت)، مقدار کمی آمیلوز و آمیلوپکتین دارد و این موضوع باعث می‌شود که بعد از پخت، چسبناک شود. چسبناک بودن برنج گلوتین آن را برای ریزوتو، پودینگ برنج و خوردن با چاپستیک (چوب‌های دوقلویی که در چین بسیار رایج هستند) ایده‌آل می‌سازد.

این ترکیبات همچنین بر اینکه بدن به راحتی بتواند برنج را هضم کند‌، تأثیر می‌گذارد.

هضم برنجی که آمیلوز بالا دارد، در بدن به طول می انجامد. زیرا آمیلوز هضم نشاسته را کند می‌کند. در مقابل، بدن برنج گلوتن را به راحتی هضم می‌کند. در حالی که بسیاری از افراد ممکن است برنج چسبناک را به علت سریع‌الهضم بودن، بهتر بدانند، اما هضم سریع می‌تواند منجر به اسپایک‌های ناسالم انسولین در قند خون شود؛ به خصوص در افراد مبتلا به دیابت.

مطلب مرتبط: استعلام سریع قیمت برنج ایرانی

ویتامین‌ها و مواد معدنی برنج

برنج رز، شرکت فروش برنج عمده در سراسر ایران است. بنابراین لازم است که اطلاعات کافی را در زمینه برنجی که می‌فروشد، به دست مشتری بدهد. بنابراین، از شما دعوت می‌شود پیش از معامله خرید و فروش عمده برنج، از مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن مطلع شوید.

فروش عمده برنج، به معنای فروش عمده محصولی است که ۱۰۰ گرم از آن، حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های زیر است:

  • منگنز: ۱۶٪ از نیاز روزانه
  • نیاسین: ۳٪ از نیاز روزانه
  • سلنیوم: ندارد
  • تیامین: ۲٪ از نیاز روزانه
  • منیزیم: ۲٪ از نیاز روزانه

مطلب مرتبط: درس‌هایی از یک تامین کننده برنج ایرانی برای موفقیت در بازار برنج

البته بخشی از این موضوع بستگی به اتفاقاتی دارد که پس از معامله خرید و فروش برنج عمده رخ می‌دهد. زیرا اینکه چه مقدار مواد مغذی در برنج وجود داشته باشد، به نوع برنج و روش پخت و پز نیز بستگی دارد. سبوس و جوانه حاوی غلظت زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برنج سفید حاوی سبوس یا جوانه نیست و فاقد این مواد مغذی است.

اما غنی سازی ممکن است مقداری از ویتامین‌ها را به برنج سفید اضافه کند. اما هر کدام از این ویتامین‌ها و مواد معدنی چه کاری در بدن انجام می‌دهند؟ توصیه می‌شود پیش از معامله خرید و فروش عمده برنج از این مورد هم مطلع شوید و بدانید خوردن آن باعث رخ دادن چه اتفاقاتی در بدن می‌شود.

  • منگنز: بسیاری از غذاها، به ویژه غلات کامل، حاوی این ماده معدنی هستند. برای متابولیسم، رشد، پیشرفت و سیستم آنتی اکسیدانی بدن ضروری است.
  • نیاسین: همچنین به عنوان ویتامین B-3 نیز شناخته می‌شود. نیاسین در برنج بیشتر به صورت اسید نیکوتین است. خیساندن برنج در آب قبل از پخت و پز ممکن است جذب آن را افزایش دهد.
  • تیامین: همچنین به عنوان ویتامین B-1 نیز شناخته می‌شود. تیامین برای متابولیسم و عملکرد قلب، عضلات و سیستم عصبی ضروری است.
  • سلنیوم: مواد معدنی با عملکردهای حیاتی مختلف برای DNA، آسیب اکسیداتیو و هورمون‌ها (در برنج موجود نیست).
  • منیزیم: این ماده معدنی برای فشار خون، سنتز پروتئین، انرژی و موارد دیگر ضروری است.

مطلب مرتبط: خرید برنج ایرانی + انواع برنج در ایران

برنج سفید در مقابل برنج قهوه‌ای

برنج سفید تصفیه، جلا داده و سبوس آن گرفته می‌شود. این باعث افزایش کیفیت پخت و پز‌، ماندگاری و بهتر شدن طعم آن می‌شود. البته ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود که تولید کنندگان معمولاً برنج سفید را غنی می‌کنند یا بعد از پردازش، مقداری ویتامین‌ها را جایگزین می‌کنند.

برنج قهوه‌ای یک دانه کامل دست نخورده است که حاوی سبوس و جوانه است که مغذی‌ترین قسمت‌های دانه است. این برنج حاوی فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

با وجود اینکه برنج قهوه‌ای خواص بیشتری دارد، اما مردم بیشتر طرفدار برنج سفید هستند و به همین دلیل، فروش عمده برنج سفید بسیار بیشتر از برنج قهوه‌ای است، چندین برابر.

مطلب مرتبط: فروش عمده برنج ایرانی، همین حالا آماده فروش

نتیجه گیری

برنج یک غذای اصلی در سراسر جهان است. برنج سفید رایج‌ترین است و با اینکه برنج قهوه‌ای ممکن است فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشد، سخت‌تر پیدا می‌شود و یافتن شرکتی که به فروش عمده برنج قهوه‌ای مشغول باشد، درست مانند یافتن شرکتی که به فروش عمده برنج چسبنده مشغول است، سخت است. زیرا مردم بیشتر طرفدار برنج سفید هستند.

این امر باعث می‌شود که دلیل کمبود فروش عمده برنج قهوه‌ای بسیار ریشه‌ای تر از شرکت‌های فروش عمده برنج است و به شالیزارها بر گردد. بنابراین اگر پیدا کردن یک شرکت فروش عمده برنج قهوه‌ای سخت است، به این خاطر است که تقاضای زیادی برای آن وجود ندارد.

مطلب مرتبط: فروش برنج ایرانی به صورت عمده با بهترین قیمت

برای خرید و فروش عمده برنج سفید، با استفاده از جدول زیر با برنج رز ارتباط برقرار فرمایید.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟