برنج کشت دوم

بهترین قیمت برنج کشت دوم در بازار، چند؟

برنج کشت دوم ایرانی، بهترین نوع برنجی است که در جهان یافت می‌شود. این را هم خود ایرانیان می‌دانند و هم خریداران خارجی که هر روز، تعداد زیادی از آنها با تامین‌کنندگان ایرانی تماس می‌گیرند و قیمت برنج کشت دوم را می‌پرسند. حقیقت این است که وقتی می‌گوییم قیمت برنج کشت دوم ایرانی، صحبت از ناب‌ترین نوع این غله سفید است که فقط در بابلسر و فریدون‌کنار به عمل می‌آید.

برنج کشت دوم یعنی چه؟

با اینکه هم‌اکنون به دنبال فهمیدن قیمت برنج کشت دوم هستید، اما داستان جذابی پشت این محصول است. ماجرا از جایی شروع شد که تقاضا برای برنج شمال بسیار بالا رفته‌بود و تولید، پاسخگوی تقاضا نبود. این، باعث شده‌بود که تولیدکنندگان فرصت‌های زیادی را برای کسب درآمد از دست بدهند. نمی‌توانستند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند و آنها را از دست می‌دادند.

تا اینکه مقوله‌ای به نام برنج کشت دوم تگزاس (Texas Second-Crop Riec)، خود را از تگزاس آمریکا به تمام دنیا گسترش می‌داد. این مقوله به ایران نیز رسید. روش جذابی برای پاسخ به تقاضای مشتریان بود و به نظر می‌رسد که جواب می‌دهد.

تصمیم بر این شد که در شالیزارهای شمال ایران، هر سال دو بار برنج کشت شود. نتیجه، بهترین برنجی بود که دنیا تا به حال به خود دیده‌است.

مطلب مرتبط: اطلاع از بهترین قیمت عمده برنج کشت دوم + نحوه کشت

زمان کشت دوم برنج

مدت زمان کاشت، داشت و برداشت برنج، حدود چهار ماه طول می‌کشد. این، یعنی کشت اول در فروردین شروع شده و در تیرماه به پایان می‌رسد. سپس در چهار و نیم ماه آینده، وضعیت آب و هوایی برای کشت برنج مناسب خواهد بود. هم آب کافی وجود خواهد داشت، و هم سرما کمی دیرتر از سایر مناطق کشور، به شالیزارها خواهد رسید.

بنابراین، فرصت کافی برای شالیکاران وجود دارد تا یک بار دیگر برنج را کاشت، داشت و برداشت کنند. آنها در اواخر تیرماه برای بار دوم زمین را شخم می‌زنند و کار کاشت را شروع می‌کنند. آبان‌ماه بعدی، زمان آن برداشت فرا می‌رسد. از آنجایی که این محصول بسیار ناب و مرغوب است، ارزش بالایی دارد. به همین دلیل، در مقایسه قیمت‌ها متوجه خواهید شد که قیمت برنج کشت دوم، از قیمت سایر برنج‌ها بالاتر است.

البته، نکته‌ای درباره قیمت برنج کشت دوم وجود دارد؛ بالا بودن قیمت آن بی‌دلیل نیست. اولا، به علت کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی که دارد، قیمت آن معقول است. نکته دوم مهم‌تر است. با یک کیلوگرم برنج کشت دوم، به نسبت همین مقدار از برنج‌های دیگر، تعداد پرس‌های بیشتری می‌توان غذا تهیه کرد. این موضوع به علت قد کشیده‌تر برنج کشت دوم نسبت به دیگر برنج‌های ایرانی است.

مطلب مرتبط: خرید عمده برنج کشت دوم + نکات باورنکردنی درباره برنج

انواع قیمت برنج کشت دوم

با اینکه تمام انواع برنج کشت دوم، قیمت تقریبا یکسانی دارند، اما این برنج انواع مختلفی دارد و قیمت هر نوع، با انواع دیگر متفاوت است.

برنج کشت دوم معمولا از سه اعلاترین بذرهای برنج ایرانی کشت می‌شود. یعنی برنج هاشمی، برنج امراللهی و برنج بینام که قیمت هر کدام، با یکدیگر متفاوت است. مثلا، قیمت برنج کشت دوم امراللهی با قیمت برنج کشت دوم بینام متفاوت است. همانطور که قیمت برنج کشت دوم هاشمی با دیگر برنج‌ها تفاوت دارد.

بهترین غذا‌ها با برنج کشت دوم

برنج کشت دوم بهترین برنج ایرانی است و معمولا بهترین غذاهای برنجی ایرانی را با این نوع برنج تهیه می‌کنند.

چلوخورشت

یک ایران و خورشت‌هایش!

قرمه‌سبزی، قیمه، فسنجان، کرفس و…، از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین خورشت‌های دیار ایران زمین است که بهترین نوع آنها، با برنج کشت دوم سرو می‌شود. نیازی به توضیح درباره این خورشت‌ها وجود ندارد و حتی اگر بخواهیم توضیح دهیم، واژه‌ها نمی‌توانند طعم و عطر معجزات آشپزی ایرانی را توصیف کنند!

مطلب مرتبط: فروش عمده برنج کشت دوم + نکات باورنکردنی درباره برنج

چلوکباب

همچنین، یک ایران و کباب‌هایش!

کوبیده، جوجه، برگ، لقمه، سلطانی، بختیاری، شیشلیک و… نیز نتیجه ترکیب گوشت و دستان هنرمند آشپزهای ایرانی است. همه ما ایرانی‌ها می‌دانیم کباب چیست. اما از طرفی، برخی از مخاطبان غیرفارسی‌زبان هم مقالات برنج رز را با استفاده از برنامه‌های مترجم، به زبان انگلیسی برگردانده و می‌خوانند. بنابراین اجازه می‌خواهم به توصیف کباب برای این عزیزان بپردازم.

کباب یک غذای اصیل ایرانی است که از ترکیب گوشت، ادویه، مقداری چربی و پیاز یا آب پیاز تهیه می‌شود. بدین صورت که تمام عناصر گفته‌شده را در چرخ گوشت می‌ریزند، آن‌ها را ترکیب می‌کنند و سپس برای مدتی ورز می‌دهند. یا اینکه با چاقو، به صورت تکه‌های یکدست برش می‌دهند و تکه‌های برش‌داده‌شده را در مایعات طعم‌دار می‌خوابانند. مایه تهیه‌شده را در گلوله‌های ۲۰۰ الی ۵۰۰ گرمی جدا می‌کنند و آن را روی میله‌هایی پهن به نام سیخ، به صورت طولی فرم می‌دهند. حال، زمان پخت فرا رسیده‌است.

کباب روی حرارت مستقیم پخته می‌شود. اما نه روی شعله‌های آتش. در ابتدا چوب‌ها را آتش می‌زنند و چوب‌ها تا زمانی می‌سوزند که دیگر توانایی تولید شعله را ندارند، اما به ذغال‌هایی افروخته تبدیل شده‌اند. این ذغال‌ها، حرارت لازم را برای پختن کباب‌ها فراهم می‌کنند. سیخ‌ها را با فاصله‌ای در حدود ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر، بالای ذغال‌ها قرار می‌دهند. سپس، برای اینکه ذغال‌ها افروخته بمانند، با یک بادبزن، آنها را تا زمانی که کباب‌ها به پخت برسند، باد می‌زنند.

پس از حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه، بوی کباب هوش را از سر افرادی که منتظر خوردن آن هستند می‌رباید. کباب، آماده میل‌کردن است!

مطلب مرتبط: برنج کشت دوم درجه 1 – خرید و فروش با یک تماس

زرشک‌پلو با مرغ

این نیز یکی دیگر از غذاهای اصیل ایرانی است. برنج را به شیوه معمولی طبخ می‌کنند. سپس، مرغ را که به صورت آب‌پز یا بریان طبخ کرده‌اند، آماده‌سازی می‌کنند. مقداری برنج را با استفاده از زعفران دم‌کشیده، رنگ زرد می‌بخشند.

حال، زمان سرو غذا رسیده‌است. در ابتدا، تکه‌ای از مرغ (غالبا سینه یا ران) را در ظرف می‌گذارند. سپس، روی آن را با حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم برنج سفید می‌پوشانند. پس از آن، برای تزئین بشقای، مقداری برنج زرد را روی برنج سفید می‌ریزند و در نهایت، کمی زرشک به آن اضافه می‌کنند.

اگر مرغ به‌صورت آب‌پز طبخ شده‌باشد، پس از پخت، آبی که در ظرف طبخ مرغ وجود دارد، به عنوان یک سس بسیار خوشمزه در کنار ظرف قرار می‌گیرد تا هر کس تمایل داشت، از آن برای طعم‌دار کردن برنج خود استفاده کند.

استعلام قیمت برنج کشت دوم

برای خرید و استعلام قیمت برنج کشت دوم، شرکت برنج رز را به‌عنوان بهترین تامین‌کننده برنج به شما معرفی می‌کنیم. برای استعلام قیمت برنج کشت دوم از شرکت برنج رز، تنها لازم است از طریق شماره تماس‌های اعلام‌شده در همین صفحه، تماس برقرار فرمایید و ضمن استعلام قیمت برنج کشت دوم و دریافت مشاوره، در صورت تمایل سفارش خود را نیز ثبت فرمایید.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟