برنج عنبربو

کوتاه‌ترین و آسان‌ترین راه برای خرید برنج عنبر بو به صورت عمده

اگر هدفی دارید، راه‌های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد، اما آیا ترجیح نمی‌دهید آسان‌ترین و سریع‌ترین راه را انتخاب کنید؟ اگر قصد خرید برنج عنبر بو را دارید، فروشگاه‌ها و فروشندگان آنلاین و فیزیکی زیادی وجود دارند، اما آیا ترجیح نمی‌دهید از فروشنده‌ای خرید کنید که تمام مشتریانش از خریدشان راضی و خوشحال هستند؟ به مجله برنج رز خوش آمدید.

مطلب مرتبط: 5 نکته اساسی برای افزایش فروش برنج عنبر بو

برنج عنبر بو

تنوع دست‌پخت مادران ایرانی آنقدر زیاد است که فقط با همین یک قلم جنس، یعنی برنج، بیشمار نوع غذا درست می‌کنند. شکی نیست که نقش اول سفره ما ایرانی‌ها را برنج بازی می‌کند و برنج، پس از گندم اصلی‌ترین غذای ما است.به اقتضای آنچه در کتاب‌های جغرافیای دوران مدرسه دیده‌ایم، نام برنج ما را به شالیزارهای شمال می‌برد و تصاویری در ذهنمان نقش می‌دهد که در آن‌ها، خوشه‌های برنج ردیف‌های سبزرنگی را در میان دریاچه‌هایی از آب تشکیل داده‌اند.

اما وقتی در پس واژه برنج، عنبر بو آورده می‌شود، حرکت ذهن کاملا بر خلاف شمال و به سمت جنوب است. خوزستان، ایلام، فارس و بسیاری از شهرها و استان‌ها که به اقتضای وضعیت آب و هوایی‌شان، برنج عنبر بو در آن‌ها کشت می‌شود. زحمت دستان شالیکارهای استان‌های مرکزی و جنوبی ایران در نهایت به محصولی منجر می‌شود که برای به دست آوردن آن، در اینترنت عبارت «خرید برنج عنبر بو» را جستجو کرده‌اید.

چرا خرید برنج عنبر بو؟

برنج عنبر بو در رده کالاهای اقتصادی قرار می‌گیرد. با اینکه شاید در پخت اول به این نتیجه برسید (یا قبلا پخته‌اید و به این نتیجه رسیده‌اید) که نمی‌توان این برنج را برای پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار داد، اما برای مصرف خانگی و مصرف شخصی یک گزینه فوق‌العاده است.

دلایل زیادی وجود دارد که خرید برنج عنبر بو را به یک پیشنهاد ویژه برای خانواده‌های ایرانی تبدیل می‌کند. برخی از این دلایل را می‌توانید در ادامه مطالعه بفرمایید.

مطلب مرتبط: پخش برنج عنبر بو در حجم‌های مختلف و قیمت به صرفه

قیمت برنج عنبر بو

قیمت برنج عنبر بو در مقایسه با برنج‌های معروف شمالی مانند برنج طارم یا برنج هاشمی، نصف و گاهی کمتر از نصف است. این روزها (اواسط زمستان ۱۴۰۱) اگر به یک فروشگاه برنج مراجعه کنید، برنج شمال را با قیمتی بین ۱۱۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰۰ تومان خواهید یافت. در حالی که برنج عنبر بو قیمتی در حدود ۶۰۰۰۰ الی ۷۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

البته اگر فکر می‌کنید دلیل این کاهش قیمت، کیفیت پایین برنج عنبر بو نسبت به برنج شمال است، لطفا بند بعد را مطالعه فرمایید.

کیفیت برنج عنبر بو

عطر و طعم برنج، معمولا دو فاکتور مهم در سنجش کیفیت آن است. درباره برنج عنبر بو وقتی صحبت از عطر و طعم می‌شود، اگر بتوانید آن را به درستی طبخ کنید از عطر و طعمی که ایجاد می‌کند شگفت‌زده خواهید شد. بوی شالیزار می‌دهد، بوی برکت، بوی عنبر (از همین رو عنبر بو نامیده می‌شود).

در واقع، معروفیت برنج عنبر بو به خاطر طعم خوب آن است که گاهی دل بسیاری از مصرف‌کنندگان (از جمله خودم) نمی‌آید که روی آن خورشت بریزند. درباره عطر آن نیز، بهترین عبارت برای توصیف، غلیظ و روح‌نواز است. برای بسیاری از افراد، همین عطر غلیظ دلیل اصلی خرید برنج عنبر بو است.

رفیق سلامتی

برنج عنبر بو با سلامتی شما رفیق است. اولین دلیل طبع گرم آن است. برنج عنبر بو از آنجایی که در مناطق گرمسیری با خاک نسبتا شور (در مقایسه با خاک شمال) کشت می‌شود، طبع گرمی دارد که خوردن آن بدن را به بیماری‌های ناشی از سردی طبع تشویق نمی‌کند.

دومین دلیل برای افرادی مهم است که روی زیبایی اندام خود حساسند. برنج عنبر بو به آسانی هضم می‌شود و در طول زمان باعث رسوب چربی‌های شکمی و دور شکمی نمی‌گردد.

نکته سوم مربوط به تغذیه کودکان است. کودکانی که علاقه‌ای به غذا نشان نمی‌دهند، با دیدن ظاهر با نمک برنج عنبر بو به خوردن آن ترغیب می‌شوند و این موضوع آن‌ها را از مشکلاتی مانند کمبود تغذیه دور می‌سازد.

مطلب مرتبط: بهترین شرکت ایرانی پخش عمده برنج عنبر بو

ویژگی‌های برنج عنبر بو

درباره عطر و طعم روح‌نواز و غلیظ که دلیل اصلی خرید برنج عنبر بو است، به اندازه کافی صحبت شد. اما دیگر ویژگی‌هایی که هنگام خرید برنج عنبر بو باید در نظر بگیرید، به شرح زیر است:

شکل ظاهری

همانطور که می‌دانید، برنج شمال به بلندی قد و باریکی اندام شهرت دارد که بعد از پخت نیز از نظر قد کشیده‌تر هم می‌شود. برنج عنبر بو دقیقا بر خلاف آن است. یعنی طول کوتاه و عرض بیشتر که هنگام پخت قد نمی‌کشد، بلکه از نظر اندام رشد می‌کند و اصطلاحا چاق‌تر می‌شود.

بنابراین هنگام خرید برنج عنبر بو لازم است که بدانید ممکن است آن را برای پذیرایی از مهمان نپسندید. البته، این موضوع بیشتر به مناطق شمالی، شمال غربی و همچنین مناطق مرکزی کشورمان مربوط است. در استان‌های دیگر واقع در غرب، جنوب، جنوب غرب و شمال شرق کشور، حساسیتی در این زمینه وجود ندارد و آنها خرید برنج عنبر بو را برای پذیرایی از میهمان نیز انجام می‌دهند.

مناطق کشت

در حالی که برنج شمال به آب فراوان و خاک ویژه‌ای نیاز دارد، برنج عنبر بو تاب‌آوری بیشتری دارد و می‌توان آن را در خاک‌هایی که برای برنج طارم و هاشمی نامرغوب است، کشت کرد.

تشخیص برنج عنبر بو مرغوب از نامرغوب

حقیقت امر این است که هیچکسی نمی‌تواند تفاوت برنج مرغوب و نامرغوب برنج عنبر بو را قبل از پخت بفهمد. مگر اینکه خودش به کشت این برنج مشغول باشد یا اینکه تجربه بالایی در کار خرید و فروش برنج داشته باشد. اما پس از پخت، با کمی توجه به بویی که از آن بلند می‌شود، قادر خواهید بود که مرغوبیت یا عدم مرغوبیت آن را تشخیص دهید. برنج عنبر بوی نامرغوب، نمی‌تواند رایحه غلیظی ایجاد کند.

نحوه خرید برنج عنبر بو به صورت اینترنتی

مطلبی که اکنون مطالعه آن را به اتمام رساندید، معرفی کوتاهی از برنج عنبر بو بود که توسط تیم تحریریه مجله برنج رز منتشر شده‌است. این مجله تحت نظارت شرکت برنج رز، تامین‌کننده بزرگ زنجیره برنج کشور است. برای خرید برنج عنبر بو به صورت عمده، تنها کاری که لازم است انجام دهید تماس با مدیر فروش شرکت برنج رز است.

در جدول زیر، پل‌های ارتباطی مختلفی برای برقراری تماس بین شما و ما تدارک دیده‌شده است. از هر کدام که دوست داشتید استفاده فرمایید. همین حالا گوشی را بردارید و با ما تماس بگیرید.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟