برنج عنبربو

انواع برنج عنبر بو را می‌شناسید؟ امامی همان گلالک است!

درباره انواع برنج عنبر بو چه می‌دانید؟ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید اطلاعاتی که تاکنون در اینترنت خوانده‌اید اشتباه بوده‌اند؟ درباره خرید برنج عنبر بو چطور؟ آیا بهترین جایی را که می‌توان برنج عنبر بو درجه 1 را به صورت عمده خریداری کرد تاکنون به شما معرفی شده‌است؟ همراه ما در این مقاله از برنج رز باشید تا پاسخ تمام این سوالات را یک بار برای همیشه دریافت کنید و از تمام اطلاعات غلطی که تاکنون به شما داده شده‌است رها شوید.

انواع برنج عنبر بو را بشناسید

برنج عنبر بو یک محصول کشاورزی بسیار محبوب در ایران بوده و خواستگاه اصلی آن شوشتر خوزستان و سیروان ایلام است. این برنج بخش نسبتا بزرگی از بازار را تشکیل می‌دهد و پای خود را به سفره‌های بسیار زیادی باز می‌نماید. به علت عطر و طعم روح‌نواز غلیظی که دارد و همچنین قیمت بسیار به‌صرفه‌تر آن نسبت به برنج شمال به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست‌یافته است و موفق شده جای بسیاری از برنج‌ها مانند نیم‌دانه را در سفره‌های ایرانی بگیرد.

برنج عنبر بو به علت طبع گرم خود، مشکلات مربوط به طبع سرد را بهبود می‌دهد و همچنین به علت خواصی که دارد، به چربی شکمی تبدیل نشده و باعث چاقی مصرف‌کنندگان نمی‌گردد. این مورد نیز به محبوبیت آن می‌افزاید. حال می‌خواهیم به معرفی انواع برنج عنبر بو بپردازیم و اطلاعات غلطی را که تاکنون در اینترنت خوانده‌اید از بین ببریم.

بر خلاف آنچه تاکنون خوانده‌اید، برنج عنبر بو پنج نوع نیست. بلکه چهار نوع است. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. انواع برنج عنبر بو: برنج سیروان

این برنج مرغوب‌ترین برنج عنبر بو در بازار خواربار ایران است و حتی از استان‌های شمالی کشور که خود برنج دارند، مشتریان فراوانی دارد. همانطور که از نام آن پیداست، در سیروان ایلام کشت می‌شود و از این رو به آن برنج سیروان یا برنج ایلام هم گفته می‌شود. از نظر عطر و طعم بهترین برنج عنبر بو است و اگر بتوانید درجه 1 آن را پیدا کنید باید بسیار خوشحال باشید.

۲. انواع برنج عنبر بو، برنج شوشتر (اهواز)

این برنج نیز در کنار برنج سیروان لقب بهترین برنج در میان انواع برنج عنبر بو را به خود اختصاص می‌دهد و طرفداران فراوان خاص خود را دارد. در ابتدا توسط مردم بومی شوشتر و با هدف مصرف شخصی کشت می‌شد. اما پس از آنکه از شهرهای اطراف مشتریان فراوانی پیدا کرد، در ابتدا کشت آن توسعه یافته و به شهرهای اطراف صادر شد و پس از اینکه تمام ایران آن را شناختند، نه تنها از شوشتر فراتر رفت و به تمام خوزستان توسعه یافت، بلکه از خوزستان نیز فراتر رفت و شالیزارهای انواع برنج عنبر بو به استان‌های همجوار و حتی بسیار دورتر مانند خراسان رضوی هم گسترش پیدا کردند.

مطلب مرتبط: تامین برنج عنبر بو + 7 نکته تضمینی برای فروش بیشتر

۲-۱. انواع برنج عنبر بو: برنج امامی (برنج برنج گلالک)

یکی از بزرگ‌ترین اطلاعات غلطی که دریافت کرده‌اید اینجاست! برنج امامی و برنج گلالک دو برنج مجزا نیستند. در سال ۱۳۷۰، بیژن امامی به همراه برادران خود در شوشتر، کارخانه برنج‌کوبی ممتاز شوشتر یا همان گلالک را تاسیس نمودند. برنج امامی همان برنج گلالک است و یکی از مرغوب‌ترین انواع برنج عنبر بو شوشتر است!!

در کارخانه برنج کوبی ممتاز شوشتر (گلالک) نه تنها برنج عنبر بو بلکه برنج چمپا نیز تولید و به فروش می‌رسد. اگر نام گلالک را در اینترنت جستجو کنید، سایت مربوط به آن نمایش داده می‌شود و با ورود به سایت، تصاویری از بیژن امامی و انواع برنج عنبر بو گلالک را مشاهده می‌کنید که روی آن نام برادران امامی ثبت شده‌است.

از ویژگی‌های این برنج یک‌دستی و مرغوبیت بالای آن است. برنج عنبر بو امامی در میان سایر انواع برنج عنبر بو آنچنان معروف شد، که کارخانه‌های گمنام باعث یک اتفاق شدند. آن‌ها برنج‌هایی که را تولید می‌کردند، با نام برنج امامی به بازار عرضه داشتند. البته نه با این هدف که برنج خود را به جای برنج امامی بفروشند. بلکه آن‌ها کاری کردند که نام برنج امامی از کارخانه گلالک و شرکت برادران امامی فراتر رود و روی همه برنج‌های عنبر بویی قرار بگیرد که یکدست هستند، دانه‌های شکسته ندارند و در میان سایر انواع برنج عنبر بو از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار هستند.

مطلب مرتبط: برنج عنبر بو اصل را از کجا بخریم؟

۳. سایر انواع برنج عنبر بو

هر برنج عنبر بویی غیر از برنج شوشتر و برنج سیروان، در این دسته قرار می‌گیرد.

برنج عنبر بو خارجی؟ بیخیال!

دوستان عزیزم، چیزی به نام برنج عنبر بو خارجی نداریم. فریب سودجویان را نخورید. برنج عنبر بو فقط در ایران کشت می‌شود و هیچ کشور دیگری برنج عنبر بو ندارد. اگر باور ندارید، عبارت «Anbarboo Rice» را در اینترنت جستجو کنید. تنها نتایج جسته و گریخته‌ای را خواهید دید که آن صفحات نیز متعلق به شرکت‌های ایرانی هستند و زمانی در تلاش بوده‌اند تا برنج خود را به دیگر کشورها صادر کنند و مقالات هم از آن زمان مانده‌اند.

البته ممکن است با خود بگویید که واژه عنبر در انگلیسی «Amber» ترجمه می‌شود، نه «Anbar». بسیار خب. واژه «Amber rice» یا حتی «Amberboo Rice» را نیز می‌توانید جستجو کنید. برنج آمبر پاکستان را پیدا خواهید کرد و همچین صفحه مربوط به چند دانشجوی دکتری به نام Amber Rice!

مطلب مرتبط: خرید برنج عنبر بو درجه 1، خوش‌عطر و خوش‌پخت

نحوه خرید انواع برنج عنبر بو

با وجود چنین پیچیدگی‌هایی در بازار برنج عنبر بو که این بازار را به یک کلاف پیچیده در هم تنیده تبدیل کرده‌اند، یافتن یک برنج عنبر بو مرغوب که رضایت مشتریان‌تان را در پی داشته باشد دشوار است. البته این را بدان معنا ندانید که قرار نیست برنج عنبر بو مرغوبی پیدا کنید. همین حالا گوشی را بردارید و با شماره تلفنی که در همینجا مشاهده می‌کنید تماس بگیرید. پس از تماس، مدیر فروش شرکت برنج رز پاسخگوی شما خواهد و تنها کافیست به او اعلام کنید که قصد سفارش برنج عنبر بو را دارید.

در پاسخ، انواع برنج عنبر بو موجود که در آن لحظه می‌توانید سفارش دهید به شما اعلام خواهد شد که در صورت تمایل می‌توانید درخواست مشاوره درباره هرکدام از آن‌ها را داشته باشید. پس از اینکه مشاوره‌های لازم را دریافت کردید و اطلاعات موردنیاز خود را برای تصمیم‌گیری به دست آوردید، مرحله آخر می‌ماند که ثبت سفارش است. از آنجا به بعد، با خیالی آسوده همه‌چیز را به ما بسپارید.

(آقای ملایی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09123467394
شماره فکس: ۰۲۱۸۹۷۷۳۳۳۰
آدرس کانال: BERENJINA@
پست الکترونیکی: info@eberenj.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟